SERUM idealne na jesień - jak stosować, by było skuteczne.


Mówi się o nim: kosmetyk do zadań specjalnych, eliksir młodości, mały cud kosmetyczny. Serum rzeczywiscie potrafi zadziałać cuda. Jeśli jeszcze nie miałaś okazji wypróbować, jak działa serum, zrób to właśnie teraz! Ja osobiście preferuję serum na bazie witaminy C i podczas systematycznego stosowania zauważam najlepsze efekty. Promienną i zdrowo wyglądającą cerę zawdzięczam temu niesamowitemu kosmetykowi. 
Serum kosmetyczne pozwoli rozwiązać wiele problemów związanych zarówno ze stanem skóry jak i z kondycją włosów. Jeśli zależy ci na szybkiej poprawie wyglądu, kosmetyki, które stosujesz na co dzień mogą okazać się niewystarczające. Sięgnij po serum, które jest przeznaczone do trudniejszych zadań. 


Co to jest serum kosmetyczne?
Serum to nic innego jak bardzo skoncentrowany kosmetyk mający za zadanie rozprawić się z konkretnym problemem lub odżywiać naszą skórę dużo mocniej niż zwykły krem. To nieprawda, że  serum przeznaczone jest tylko dla cery dojrzałej, można je stosować także dużo wcześniej.
Serum jest kosmetykiem o większym stężeniu substancji aktywnych, dodatkowo jest lżejszy niż krem. Serum może być np. nawilżające, usuwające przebarwienia, ujędrniające. Nie ma znaczenia, czy serum jest w słoiczku, ampułkach, tubce, saszetkach. Każde działa tak samo intensywnie. 

Serum kosmetyczne - jak stosować, by było skuteczne?
Aby serum spełniło pokładane w nim oczekiwania, trzeba je nie tylko precyzyjnie dobrać do problemu (nie do wieku) skóry lub włosów, ale także odpowiednio stosować taki preparat. Najlepiej według zaleceń producenta, a te bywają różne. 

Serum można stosować jako kurację naprawczą przez miesiąc, dwa. Używać samodzielnie lub w razem z kremem zwłaszcza jeśli stosujemy serum na dzień. Po jesiennej kuracji warto zrobić przerwę, aż do wiosny. Nie ma jednak przeciwwskazań, by stosować stale, ale co drugi dzień. 

Wykonaj demakijaż, wmasuj serum, nałóż krem. 
1Nawilżające i ochronne warto wprowadzić na stałe do swojej pielęgnacji ( na dzień i na noc). Profilaktyka jest najlepszą kuracją przeciwzmarszczkową
2. Jeśli Twoja skóra traci jędrność i pojawiają się pierwsze zmarszczki zastosuj  się kurację intensywnym serum przeciwzmarszczkowym. 
3. Jeśli skóra jest w nieco gorszej kondycji warto sięgnąć po kilkutygodniową kurację regenerującą. Często takie serum zapakowane jest w ampułki lub saszetki. Wystarczy stosować 3 razy w tygodniu abyś szybko zobaczyła rezultat. 
4. Kiedy skóra jest szara i ziemista wtedy przyda się serum z witaminą C. Witamina jednak w ciągu dnia szybko się utlenia, dlatego przyda się filtr przeciwsłoneczny. Najlepszym wyjściem jest stosowanie takiego serum na noc. 

Inwestycja w dobre serum naprawdę się opłaca. Nie licz jednak na cuda, bo serum to tylko kosmetyk, który ma silniejsze właściwości niż krem, ale działa intensywniej.  

Używacie serum? Czy jest to dla Was zupełnie obcy i niepotrzebny kosmetyk? Jakie serum polecacie ? 

20 komentarzy:

  1. Ja właśnie jestem w trakcie dokarmiania skóry serum z witaminą C :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaję, że serum nie używam.Wygrałam kiedyś jedno i próbowałam dodawać do kremu do twarzy ,samo też ale jakoś mnie nie przekonało.Może za krótko stosowałam:-) Stoi w lodówce i chyba czas je wyrzucić ,bo termin się skończył:-)
    Ale chętnie zglebię temat i poszukam czegoś górze znaczone go do mojej skóry,dużo slyszałam dobrego właśnie o wit.C .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy post!! Uzywalam kiedys dawno temu z Avonu, ostanio serum z BABORA, bylo swietne! Byl to prezent od corki, uwazam, ze taka kuracje z serum warto przeprowadzic, od czasu do czasu:) Pozdrawiam Cie Gosiu serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam serum z Dermedic, ale nie używam go co noc, bo jest zbyt bogate. Od jesieni rano używam jeszcze serum rozświetlające z Estee Lauder i z niego jestem równie zadowolona. Poza tym lubię tą formę wzbogacenia pielęgnacji, bo niby takie nic, a może wiele zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę w końcu zainwestować w jakieś serum

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze nie kupiłam żadnego serum do twarzy póki co.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od jakiegos czasu ambitnie probuje zdenkowac serum z Planeta Organica, ktore niestety srednio mi podpasowalo ;(

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie używam, ale zamierzam :) Póki co mam dwa kremy zupełnie innej firmy, serum też z innej bajki, więc wykańczam kremy i sięgam po serum i krem z tej samej serii :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam serum szczególnie te z dodatkiem wit.C,ostatnio trafiłam na serum,które pozostanie ze mną do końca :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post Gosia ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba na obecna chwilę nie używam żadnego serum :p

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam kilka serum w swojej kosmetyczce, obecnie stosuję serum nawilżające z Bajkal Herbals, ale za krótko by coś o nim więcej powiedzieć. Wcześniej miałam serum Receptury Babuszki Agafii dla cery 35-50 lat, ale w zasadzie nie robiło nic. A w kolejce czeka serum z Biolique.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja właśnie zaczynam eksperymentować z serum. Szukam tego idealnego :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Na chwilę obecną nie używam serum, ale jeśli któraś recenzja szczególnie mi się spodoba to pewnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Avon kiedys mial w swojej ofercie dobre serum rozjasniajace i wyrownujace koloryt skory i bardzo je lubilam. Obecnie nie uzywam nic.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę zacząć w końcu stosować jakieś serum, jeszcze mam trochę czasu, ale będę musiała za kilka lat zacząć myśleć o czymś profilaktycznym przeciwko starzeniu się skóry.

    OdpowiedzUsuń
  17. Powiem Ci, że na prawdę fajny post :) ciągle słyszę czy też czytam o różnego rodzaju serum, ale tak na prawdę nie wiedziałam z czym to się je :) mi osobiście chyba przydałoby się to z wit C bo mam strasznie szarą cerę ostatnio a im bliżej zimy tym będzie gorzej :(

    OdpowiedzUsuń
  18. nie używam serum, ale chyba się w jakieś zaopatrzę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz - w wolnej chwili na pewno Cię odwiedzę.